Fotografia e mirë bardhezi ka një cilësi të pakohë që thjesht nuk mund të përcillet në imazhet me ngjyra, ndërsa shton gjithashtu dramaticitetin, emocionin dhe pasionin. Ndaj është gjithë popullore në në portrete dhe fotografinë e dasmës. Por monokromi (imazhet e kompozuara me vetëm një ngjyrë) mund të jenë magjike edhe për nga theksimi i formave, relieveve, toneve dhe detajeve, duke e bërë bardhezi po njësoj të përshtatshme për fotografinë e peizazheve dhe të arkitekturës, aksionit dhe sporteve, si dhe shumëçka tjetër.
Krijimi i fotografisë së arrirë bardhezi mund të ndihet ndonjëherë si sfidë më vete, pasi jemi mësuar ta shikojmë botën me ngjyra. Më poshtë do të gjeni një përmbledhje këshillash nga ekspertë për t'ju ndihmuar ta zotëroni këtë stil fotografie.
Aktuale dhe e pakohë: bëhuni krijues me fotografinë bardhezi
Çfarë është fotografia bardhezi?
Ka dy opsione për krijimin e fotove tuaja bardhezi: mund të shkrepni në ngjyra dhe ta konvertoni imazhin në bardhezi në pasproduksion ose të zgjidhni opsionin Monochrome në menynë Picture Style të kamerës që ju mundëson të shikoni si do të duket imazhi në ekranin LCD të kamerës LCD ose përmes EVF.
Kini parasysh se një skenë që duket mirë me ngjyra mund të mos punojë në bardhezi - dhe anasjelltas. Për shembull, lulet e kuqe bien në sy përkundër një sfondi të gjelbër kur shkrepen me ngjyra. Por nëse e shkrepni të njëjtin subjekt në monokrom do të shikoni se e kuqja dhe e gjelbra kthehen në gradacione të ngjashme të grisë.
Praktika do t'ju ndihmojë të "shikoni" në monokrom, por mund ta përshpejtoni ushtrimin e vetes. Përgjithësisht do të shikoni se imazhet bardhezi do të kërkojnë më shumë kontrast për të njëjtin subjekt në ngjyra. Shkrepeni të njëjtin subjekt dy herë, një herë me ngjyra dhe mandej në bardhezi dhe krahasoni imazhet.
Shkrepja në RAW rekomandohet për fotografinë bardhezi pasi mundëson më shumë rregullime të imazhit kur përdorni programin Digital Photo Professional (DPP) nga Canon se sa mundësohet nga skedarët JPEG. Konfigurimi i kamerës për të ruajtur skedarë RAW ju mundëson dhe ruajtjen e të gjithë informacionit të ngjyrave të imazhit, edhe kur shkrepni në monokrom.
5 këshilla për fotografinë bardhezi
- Përdorni një aperturë të vogël dhe ISO sa më të ulët të jetë e mundur.
- Kontrolloni histogramat e kamerës
- Eksperimentoni me filtrat
- Shkrepni në RAW dhe shikoni opsionet e kamerës
- Theksoni kontrastin në fotot tuaja bardhezi
Imazhet bardhezi, që preferohen shpesh në fotografinë e dasmave, mund të theksojnë ndjesinë e emocionit dhe të dramaticitetit. Monokromi mund të ketë dhe efektin e fokusimit të interesit në shprehjet e fytyrës, si dhe në theksimin e detajeve dhe të formave të elementeve kyçe, nga detajet e vogla si p.sh. unazat dhe këpucët deri te fustani i nuses si dhe vendndodhja në përgjithësi.
Fotografia bardhezi funksionon shumë mirë me portretet në përgjithësi. Kjo mund të jetë pasi shumë portrete emblematike diku nga shekulli i kaluar janë në monokrom dhe ne jemi të familjarizuar me stilin. Nëse shtoni ndriçim anësor ka efikasitet të veçantë pasi jep një kontrast të fortë mes pjesëve të ndriçuara dhe hijeve.
Fotografia bardhezi e natyrës dhe e kafshëve
Shumë imazhe peizazhesh mbështeten mbi blunë dinamike të qiellit ose tonet e ngrohta në të kuqe që krijon perëndimi i diellit. Po ashtu, shumë poza të natyrës varen nga ngjyrimet e pasura natyrore të kafshëve dhe natyrës. Peizazhet bardhezi përcjellin një ndjesi tjetër, që lidhet shpesh me atmosferën dhe dramaticitetin, ndërsa fotot e natyrës në monokrom mund të përdoren dhe për të theksuar detajet e bukura që shikojmë te kafshët insektet dhe bimët.
Të kuptuarit se cilat imazhe bën të kthehen në bardhezi është një aftësi më vete. Në thelb synimi është të "shtoni" diçka duke hequr ngjyrat, ndaj pyesni veten nëse do të përmirësohet imazhi nga paraqitja në monokrom.
Shikoni për foto që nuk mbështeten te ngjyrat për të ngjallur interes ose ku ngjyra është shpërqendruese ndaj subjektit. Skenat e peizazheve që kanë një atmosferë apo intensitet të caktuar të krijuar nga dritëhija janë ideale, pasi kjo do të theksohet nga kontrasti dinamik në mono. Fotografët e natyrës duhet të kërkojnë për motive dhe detaje që mund të nxirren në pah duke hequr ngjyrat, si p.sh. lëvoren e vjetruar të një peme ose relievin e bukur të puplave të një shpendi.
Fotografia bardhezi e peizazheve dhe e arkitekturës
Peizazhet janë të mirëpërshtatura për fotografinë bardhezi, sidomos kur ka shumë pak ngjyrë në një skenë - pa të gjelbra vibrante dhe pak lule të kuqe e të verdha. Mund të përqendroheni në format e pemëve pa gjethe, muret e gurta dhe ndërtesat. Kompozimi dhe kontrasti bëhen elemente thelbësore të imazhit.
Rrjeta me rregullin e treshit – që mund të shikohet përmes inkuadruesit elektronik (EVF) të kamerave pa pasqyrë të Canon, si p.sh. Canon EOS RP dhe Canon EOS R6, dhe mund të zbatohet në ekranin e pasmë të kamerave EOS DSLR në Live View – është veçanërisht e dobishme në fotografinë bardhezi, me pak ngjyra për shpërqendrimin e syrit. Vendosja e subjektit tuaj kryesor në nj pikë ku priten vijat vertikale dhe horizontale do t'i japë forcë kompozimit.
Fotot arkitektonike shkrepen shpesh në monokrom për të theksuar formën e ndërtesave. Kontrasti i shtuar i mundshëm me bardhezinë përkundër ngjyrave i përshtatet mirë subjektit. Këto foto shkrepen shpesh që herët në mëngjes, pjesërisht për të evituar shpërqendrimet e trafikut dhe të njerëzve, por edhe për të shfrytëzuar dritën nga dielli që është ulët në horizont. Kjo dritë hedh hije të gjata dhe mund të krijojë një estetikë tërheqëse kur bie përmbi gurë të ashpër apo beton. Ashtu si me atmosferën, relievet shpesh mund të përmirësohen së tepërmi nga thjeshtësia e bardhezisë.
Fotografia e natës ia vlen për të provuar edhe bardhezinë, edhe ngjyrat. Shpesh ndriçimi i verdhë i dritave të rrugës ose vezullimi nga hëna e plotë e sjell në jetë skenën. Përndryshe, relievi dhe motivet e një skene dalin në efekt më të mirë në monokrom. Kur synoni të përçoni një ndjesi formash, hijesh dhe drite të forte, bardhezia eviton problemet e mundshme të shkaktuara nga temperaturat e ndryshme të ngjyrave për burimet e ndryshme të dritës.
Fotografia bardhezi e sporteve dhe e aksionit
Për nga natyra e tyre, skenat sportive dhe të aksionit janë shpesh përplot me ngjyra - aq shumë sa dhe personi apo objekti kryesor që përpiqeni të shkrepni humbet në skenë. Konvertimi në bardhezi mund të shmangë shpërqendrimin, si dhe të theksojë më tej shprehitë në fytyrat e njerëzve.
Skenat me kontrast të lartë funksionojnë mirë në bardhezi, fotot e shkrepura në kushte të ndriçuara me diell japin hije të thella dhe ndriçime të larta. Fotot bardhezi i përdorin këto më së miri, dhe efektet mund të dërgohen në pasproduksion për të krijuar imazhe dramatike.
Përdorimi i filtrave për fotografinë bardhezi
Në fotografinë me film bardhezi, filtrat e objektivave përdoren shpesh për të ndryshuar tonet në imazhe. Filtrat e verdhë dhe të kuq, thithin më shumë dritën blu, p.sh. duke i bërë qiejt të duken më të errët.
Kjo jo vetëm që e bën skenën më dramatike, por edhe rrit kontrastin mes reve të mundshme të bardha dhe qiellit. Përndryshe, efekti i filtrit ofrohet shpesh në cilësimet Picture Style në kamerat digjitale Canon EOS. Mund të zgjidhni të verdhën, të kuqen, portokallinë ose të gjelbrën për të ndryshuar tonet monokrome që të simuloni efektin e filtrave dhe për të theksuar ngjyra të caktuara duke i bërë më të shndritshme ose më të errëta.
Kompleti i sugjeruar për fotografinë bardhezi
Imazhet dramatike bardhezi shpesh janë me kontrast të lartë. Kjo e bën të rëndësishme pasjen e një diapazoni të mirë dinamik për kamerën, në mënyrë që të mund të ruajë detajet si në ndriçime, ashtu edhe në hije të errëta. Për numrin e megapikselëve, një kamerë kuadërplotë arrin diapazon më të mirë dinamik se një model APS-C, ndaj kamerat si Canon EOS RP, EOS R6 dhe EOS 6D Mark II punojnë veçanërisht mirë. Sidoqoftë, kamerat me sensor për preje figure si p.sh. Canon EOS M50 Mark II dhe PowerShot G7 X Mark III mund të arrijnë foto mahnitëse bardhezi, pavarësisht se kanë sensorë më të vegjël imazhi.
Të gjitha këto kamera mund të shkrepin imazhe në modalitet cilësie RAW, me thellësi ngjyrash në 14 bit. Kjo mundëson një diapazon më të madh dinamik se modaliteti 8-bit JPEG, duke mundësuar një diapazon më të madh në ndryshimin e ndriçimit dhe shtyrjen e kontrastit gjatë editimit të imazheve në një program si DPP.
Monochrome Picture Style që përmbajnë të gjitha këto kamera vjen me përfitimet e mëtejshme që mund të zbatoni filtra digjitale në stadin e shkrepjes, si p.sh. të verdhë, portokalli, të gjelbër ose të kuqe për përmirësim progresiv të kontrastit dhe dramaticitetin e qiejve blu me re. Ka edhe efekte tonale si p.sh. Sepia për krijimin e një pamjeje të vjetruar. Një avantazh i kamerave pa pasqyrë është se mund t'i shqyrtoni efektet e filtrit dhe tonale drejtpërdrejt në inkuadrues gjatë shkrepjes. Ka dhe një shqyrtim në ekranin e pasmë të një DSLR nëse shkrepni në modalitetin Live View.
Një avantazh i cilësdo kamerë pa pasqyrë EOS ose sistemi DSLR është se mund të vendosni objektivin ideal për çdo skenar shkrepjeje. Objektivat zmadhues si p.sh. Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM dhe RF 24-105mm F4L IS USM ju japin lirin të shkrepni me një larmi të gjerë gjatësish fokale pa ndërruar objektiv. Por, objektivat fiksë "më të shpejtë" si p.sh. Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, RF 50mm F1.8 STM dhe RF 85mm F2 MACRO IS STM mundësojnë shpejtësi më të larta në ndriçim të ulët, që të mund ta fiksoni lëvizjen pa qenë nevoja ta rrisni dhe aq cilësimin ISO, çka ndihmon në fotografinë bardhezi pasi e mban në minimum zhurmën e figurës. Mund dhe të arrini një rreze më të ulët qartësie për izolimin e subjektit kryesor në një skenë dhe reduktimin e shpërqendrimit të një sfondi të mbingarkuar.
Imazhet e forta bardhezi shpesh përmbajnë detaje shumë të imëta dhe relieve të pasur. Për të ndihmuar në ruajtjen e tyre te shkrepja dorazi, fotostabilizimi efikas mund të jetë një prej avantazheve kyçe. Të gjithë objektivat IS nga Canon të listuar më lart përmbajnë fotostabilizim optik, ndërsa dy objektivat Macro IS kanë një fotostabilizator "hibrid" që ruan efikasitet më të madh gjatë shkrepjes së planeve të afërta. Canon EOS R6 ka një IBIS (fotostabilizator brenda kamere) me 5 boshte që arrin deri në 8 nivele stabilizimi kur përdoret me objektiva të përshtatshëm. EOS R6 ndihmon dhe në arritjen e qartësisë edhe në pozat më të vështira, me sistemin e vetëfokusimit.
Shkruar nga Matthew Richards
Produktet e lidhura
-
EOS R6
Çfarëdo që shkrepni, sido që ta shkrepni, "EOS R6" ju mundëson të jeni krijues në mënyra që nuk i mendonit kurrë të mundshme. -
EOS RP
Një kamerë pa pasqyrë, e vogël, e lehtë dhe intuitive me kuadër të plotë, e projektuar për fotografinë e përditshme dhe të udhëtimeve. -
PowerShot G7 X Mark III
Një kamerë e lidhur që shkrep video dhe foto të jashtëzakonshme që ndjekësit tuaj do t'i adhurojnë. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Objektivi ideal i përditshëm për amatorët e kuadërplotave pa pasqyrë. Me përdorimin praktik, "RF 24-105mm F4-7.1 IS STM" është peshëlehtë, kompakt dhe gati për t'jua ngjitur fotografinë një shkallë më tej. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Një objektiv me aperturë të shpejtë 35mm f/1.8 për perspektivë këndgjerë, fokusim nga afër dhe Hybrid IS. -
RF 50mm F1.8 STM
Një objektiv kompakt, i qetë dhe peshëlehtë 50mm RF fiks, me aperturë të gjerë f/1.8, ideal për shfrytëzimin e vizionit tuaj krijues.
Artikujt e lidhur
Natyra në bardhezi
Krijoni foto mahnitëse të natyrës në bardhezi me PowerShot G7 X Mark III.
Shkrepja me ekspozim të gjatë në bardhezi
Mësoni se Stephen McNally shkrep fotografi mistike me ekspozim të gjatë në bardhezi.
Shkrepja e botës në monokrom
Fotografi daltonik, Chris Ward, shpjegon se si të krijoni imazhe që fokusohen në detajet më të imta.
11 këshilla për fotografinë e familjes
Zbuloni këshilla e teknika për shkrepjen e portreteve mahnitëse të familjes me përfaqësuesen e nderit të Canon, Helen Bartlett.